Coronavirus

Corona. Het houdt ons bezig. Want de continuïteit van onze dienstverlening is belangrijk. Net zoals de gezondheid van mensen waaronder onze cliënten en medewerkers. Pameijer beweegt mee met het RIVM en de GGD. En de behoeften, mogelijkheden en onmogelijkheden van onze cliënten.

Samen online

Ons dagelijks leven ziet er door corona anders uit. Dat is aanpassen. Gelukkig sta je er niet alleen voor. We zijn nu 'Samen online' om te zorgen dat we met elkaar in contact blijven. En samen deze periode zo goed, prettig en creatief mogelijk invullen. En daar helpen we jou graag bij. Kijk daarom op onze pagina ‘Samen online’.

Lees verder

In de frontlinie

We zien en horen veel van mensen vanuit de frontlinie in de zorg. Er wordt gezocht naar alternatieven om cliënten te blijven ondersteunen. Daardoor ontstaan mooie initiatieven en verhalen die inspireren. Ook onze medewerkers delen graag hun verhaal om een beeld te geven van de impact van corona. 

Lees verder

Informatie over corona (in simpele en andere talen)

Wil je de uitleg over Corona in simpele taal? Op deze pagina vind je informatie in simpele taal. Uitgelegd met filmpjes en plaatjes. Ook vind je hier informatie over corona in andere talen. 

Lees verder

Update 1 december: mondkapje verplicht

Vanaf 1 december is een mondkapje verplicht in onder andere winkels, musea en theaters. Dit geldt ook bij contactberoepen, zoals bijvoorbeeld de kapper. En in stations en bij bus- en tramhaltes. De mondkapjesplicht geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder. Dus ook voor cliënten. Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro. Zorg dus dat je altijd een mondkapje bij je hebt. 

Veelgestelde vragen

  1. Wat doe je als je ziek bent?
  2. Wat doet Pameijer om besmetting en verspreiding te voorkomen?
  3. Wat zijn de afspraken over bezoek?
  4. Wat zijn de maatregelen op de woonlocaties?
  5. Wat doet Pameijer als er op een woonlocatie een cliënt besmet raakt?
  6. Wat doet Pameijer als er op een woonlocatie een medewerker besmet raakt?
  7. Welke locaties zijn open?
  8. Hoe gaat Pameijer om met vervoer?
  9. Waar kunnen cliënten en medewerkers van Pameijer zich snel laten testen?
  10. Welke afspraken zijn er over vakantie en uitjes?
  11. Gaan trainingen van Pameijer door?
  12. Wanneer worden mondkapjes gedragen?

Laatste nieuws

Benieuwd naar het laatste nieuws van Pameijer over corona? Lees dan onze nieuwsberichten.

Vragen?

Heb je als cliënt, familie of naaste een vraag hierover? Neem contact op met de coach/begeleider van de cliënt. Kan of lukt dat (even) niet? Bel dan naar 088 271 00 00 (iedere dag bereikbaar tot 17.30 uur) of mail naar veilig@pameijer.nl

Heb je als familie of naaste behoefte aan extra informatie? Ypsilon biedt steun en advies aan familie en naasten van mensen met een psychische kwetsbaarheid. Je kunt ook terecht bij Familievertrouwenspersonen en de Advies- en hulplijn: 0900 - 333 2222. Op de site van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) vind je informatie en praktische tips voor familie of naasten van mensen met een verstandelijke beperking.