In de frontlinie

We zien en horen veel van mensen vanuit de frontlinie in de zorg. De ondersteuning van cliënten staat voorop. Daardoor zijn mooie  initiatieven ontstaan en verhalen die inspireren. Onze medewerkers delen graag hun verhaal om een beeld te geven van de impact van corona. 

Creativiteit bij Ontwikkelcentrum Cocon

In deze eerste video delen Angela en Desiree hoe zij omgaan met het werken in coronatijd, van een digitale discotheek tot aan een knutselpakket voor mooie Moederdag cadeaus. We kijken met trots terug op alle ontstane creativiteit en zijn blij dat we vanaf maandag de kinderen tot 12 jaar weer op locatie mogen ontvangen.

Veronica bij AC Het Nieuwe Spoor

Veronica deelt hoe zij en haar collega’s omgaan met het werken in coronatijd op het Nieuwe Spoor. Het is lastig nu cliënten en wijkbewoners niet zo maar binnen kunnen lopen. Maar sinds kort is gestart met maaltijden die cliënten kunnen afhalen. Zo krijgen ze een goede maaltijd en is er ook even kort contact. De cliënten zijn blij met dit initiatief.

Tineke bij woonlocatie Hoepelmaker

Door het coronavirus is er veel veranderd in het dagelijks leven van medewerker en cliënt en in de ondersteuning die we ze bieden. Wat kan wel en wat heeft de cliënt nodig? Dit vraagt om creatief denken. Tineke wil graag met cliënten voortborduren op alles wat er in deze periode goed is gegaan.

Tugba bij Pameijer Media

Tugba verteld hoe zij omgaat met het werken in coronatijd bij Pameijer Media. Want op afstand moeten werken is anders, maar heeft ook tot een mooi inzicht geleid: Het vanuit huis beeldbellen en je kwetsbaar op kunnen stellen, versterkt de band tussen coach en medewerker/cliënt.

Gesina bij AC Spijkenisse

Het is door corona een tijd heel stil geweest op het AC. En dat vroeg om een vindingrijke aanpak. Want hoe zorg je toch voor een warme maaltijd als er niemand meer langs mag komen? En hoe kook je voor veel mensen, als je niet met veel personeel in de keuken mag staan? Dat werd opgelost met een bezorgservice.

Eline bij Goed Gekleed

De afgelopen periode is er door Goed Gekleed hard gewerkt om weer open te kunnen. Want hoe zorg je ervoor dat cliënten en medewerkers weer veilig aan de slag kunnen? Hoe ga je om met roosters maken als niet iedereen mag komen door coronamaatregelen? Eline vertelt hoe zij het werken in deze periode ervaart.

Joep bij kinder- en jongerenwoonvorm Dawesweg

Nu de scholen weer opstarten, bereiden de kinderen en jongeren zich voor om weer naar school of stage te gaan. Joep verwacht dat het sporten blijft nu iedereen de smaak te pakken heeft. Daarnaast is hij trots op zijn collega’s: ”Ondanks alle maatregelen, risico’s en verantwoordelijkheden hebben medewerkers gedaan wat zij konden en dat heeft zijn vruchten afgeworpen!”

Wilma bij Theater Babel

Wilma blikt terug op een bijzondere en leerzame periode. Al snel hebben ze digitale begeleiding ingezet voor hun cliënten. Cliënten hadden behoefte aan expressie en creativiteit waardoor ze de gangbare theater atelierlessen, online zijn gaan geven. Ook hebben ze wekelijks een theaterles gegeven voor Samen online. Wilma maakte tijdens huisbezoeken filmpjes met de cliënten.

Inge en Didi bij het Medisch Team

Sinds de coronauitbraak zijn Inge, fysiotherapeut bij een ontwikkelcentrum en Didi, arrangeur jeugd, onderdeel van het Medisch team. Dit team bestaat inmiddels uit 3 onderdelen: testers die coronatesten afnemen bij cliënten, het medisch loket waar de meeste vragen beantwoord worden en het adviesteam. Dit laatste team adviseert teams op locatie en begeleid hen bij quarantaines.

Nikki bij Juffrouw Janssen

Nikki verteld over hoe zij en haar collega’s omgaan met het werken in coronatijd bij Juffrouw Janssen. De afgelopen periode werden de cliënten gemist. En ook cliënten gaven aan dat ze het creatieve werk en het contact misten. Als alternatief stuurden Nikki en haar collega’s creatieve opdrachten per post en werden creatieve werken online met elkaar gedeeld.

Niels in quarantaine

Onze collega Niels moest 10 dagen in thuisquarantaine. Benieuwd hoe de dagen van Niels eruit zagen? En hoe het er aan toe ging? Hij laat het zien in zijn vlog!

Monique en Priscilla bij Pameijer Plus

Monique en Priscilla over Pameijer Plus vertellen over hun ervaringen. Monique werkt als trainer bij Pameijer Plus en Priscilla als ervaringsdeskundige. Door corona werd de training “Vriendschap en relaties” in overleg met cliënten online voortgezet. In het begin was het even zoeken en wennen. Niet iedereen was even handig met een computer. Maar na een paar keer oefenen, is iedereen eraan gewend.